San Francisco dag 2

8 augustus 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanochtend weer een uur langer geslapen: het begint al op te schieten :). Om half negen heeft Clint wat van het "ontbijt" gepakt (een kleffe croissant en een enorm cakeje met maanzaad) en ik heb het maar op noodlesoep gehouden die we nog hadden.

Daarna hebben we weer via Lyft een taxi besteld. Onze chauffeuse was Nicole en zij heeft ons richting de pier gebracht waar we fietsen hadden gereserveerd. Het gaat er hier in de bikeshop niet aan toe zoals bij ons. Nee, je wordt eerst overenthousiast ontvangen door drie personeelsleden, vervolgens krijg je je helm en fiets. Dan geven ze uitleg over de fiets en moet je middenin de shop een stukje fietsen (misschien om te laten zien dat je wel echt kunt fietsen??). Ook kregen we een typisch overdreven Amerikaans filmpje te zien over de route die we moesten rijden om bij Sausalito te komen. Vanaf daar zouden we dan weer de ferry terugnemen naar de pier.

Fietsen!

We hebben ongeveer drie uur erover gedaan om in Sausalito te komen. Het was een mooie route, langs het water, bergen (geen bergjes...) op en af en natuurlijk over de Golden Gate Bridge. Het is echt een enorm bouwwerk en zo ontzettend hoog dat je bijna niet over de rand durft te kijken. Na negen uur 's avonds mogen er trouwens ook geen fietsers en voetgangers meer over de brug. De brug beweegt ook behoorlijk, vooral als er grote vrachtwagens en bussen overheen rijden. Best eng!

Tijdens de fietstocht onderweg naar de Golden Gate Bridge  Golden Gate Bridge

Nu in kleur..  Clint voor de Golden Gate Bridge

In Sausalito hebben we onze fiets geparkeerd bij een speciale fietsenparkeerplaats, waar we wederom door drie personeelsleden werden opgevangen. Ze brachten mijn fiets zelfs naar de plek waar die moest staan. Clint moest het zelf maar regelen :) :). Soms heb ik het idee dat het maar gewoon werkverschaffing is: zoveel mogelijk banen creëeren.

We hebben ongeveer anderhalf uur rondgewandeld, Clint heeft bij Starbucks een Caramel Iced koffie gedronken en om 14.10u vertrok de ferry terug naar San Francisco. Of zoals ze het hier noemen: "the city". Want "San Fran" schijnt beledigend te zijn.

Starbucks in Sausalito  Op de ferry

Nadat we terug aan land waren, hebben we de fietsen terug gebracht (en werd er in de fietsenzaak voor ons geklapt en gejuicht???) en zijn we op zoek gegaan naar Applebee's. Ik vind het nog steeds jammer dat de Applebee's in Heerlen (waar nu KFC ligt) jaren geleden verdwenen is. Ik vond het hier altijd gezellig en lekker! Overigens ook de enige en eerste eetgelegenheid in Nederland waar ik ooit een gratis refill van mijn drinken heb gekregen. Dat vond ik toen (ik nog klein was) altijd zo bijzonder. Waarom weet ik eigenlijk niet.

Anyway: Applebee's it was. De menukaart is best uitgebreid. We kozen uiteindelijk voor chips met salsa als appetizer en allebei een American Standard Burger voor daarna. Niet heel erg bijzonder dus, maar wel lekker! Ik kreeg het niet op, dus een nagerecht ging er ook echt niet meer in. Al hebben we stiekem wel zitten twijfelen over de Churro S'mores (Churro twists, toasted marshmallow & chocolate dip) en de Triple Chocolade Meltdown (A magnificently moist chocolate cake. Its fudge-filled center will erupt upon first bite! Served with vanilla ice cream and hot fudge). OH EM GEE (zoals ze hier zouden zeggen)..
Oké, misschien gaan we nog wel een keer en dan bestellen we dit alsnog :).

Applebee's appetizer  Applebee's

Om half vijf zijn we weer naar buiten gelopen en hebben we wat heen en weer gewandeld over de boulevard en wat winkeltjes gekeken. Voor 18.30u had ik een Panoramic bustour geboekt en we wilden graag bovenin zitten (geen dak, geen zijraam dus beste uitzicht) dus moesten al vroeg in de rij gaan staan. Maar goed ook dat we er om 17.30u dan ook al stonden, want we waren niet de enigen en de rij achter ons werd alsmaar langer. Wij waren in ieder geval verzekerd van een plekje bovenin en de tour was meer dan de moeite waard. Onze gids Jacob was grappig en vertelde ons gedurende de rit van alles. Niet alleen maar droge feiten, maar ook weetjes, leuke tips, leuke verhalen (verzonnen of echt, dat is nog maar de vraag) etc. etc.

Jacob de tourguide  KkkkkkkoudNog steeds koud

Het was wel echt ijs en ijskoud, dus ik was blij met mijn twee vesten en sjaal. Die sjaal heb ik op een gegeven moment maar om mijn hoofd gewikkeld, zo hard waaide het. We hebben een rit van zo'n 2,5 uur gemaakt door de stad, waarbij we veel hebben gezien. Toen de zon begon te zakken bevonden we ons op Treasure Island en hadden we een mooi uitzicht op de Bay Bridge en het water. We hebben in ieder geval geen spijt van deze tour gehad.

Uitzicht over The City  Treasure Island  Bay Bridge

Bay Bridge  Bay Bridge op de achtergrond

Om negen uur werden we door de bus afgezet op Union Square, waar het zwart zag van de mensen. Overal was wel wat te zien/te doen/te horen, maar eigenlijk wilden we wel graag terug naar ons motel.
We waren immers verkleund en verwaaid en hebben morgen nog een dag in de
City voor de boeg. Via Lyft hebben we dan ook weer een chauffeur besteld. De eerste kwam niet opdagen (volgens de app stond hij er wel, maar er was niemand te zien), maar de tweede gelukkig wel. Om 22.00u waren we weer terug in ons motel. Een lange dag dus maar zeer de moeite waard.

Fisherman's WharfPSunset Treasure Islandp:)

1. Roger:
    9 augustus 2016
    Als wij ooit naar Amerika gaan, dan is dit een van de eerste steden die ik wil bezoeken. Echt mooi. Leuke verhalen ook.
  2. Paul en sabine:
    9 augustus 2016
    Alweer een actieve dag zeg! en samen op de fiets door San Fransisco hoe cool is dat. Clint wel leuke filmpjes maken hé! niet geregiseerde :)zodat we het thuis allemaal nog eens kunnen zien. Geniet van jullie rust en tot morgen x sabine
  3. Karin:
    9 augustus 2016
    Wat een leuk geschreven verhaal weer. Wat een avontuur daar in Amerika. Moet mijn mening bijstellen, zeg altijd dat dat land me niet trekt maar daar begin ik nu planners over te denken!
  4. Janneke:
    9 augustus 2016
    Ziet er allemaal goed uit!
  5. Aggie en Kees:
    9 augustus 2016
    Het wordt tijd dat wij ook gaan. Geweldige reis, lekker eten, veel zien, goed slapen, geweldige ( overdadige) ontvangst. Wordt elke dag mooier. Geniet en wij kijken uit naar het volgende verhaal
  6. Anita en Lei:
    11 augustus 2016
    wat een mooie foto's allemaal,en die verslagen wat Corinne schrijft zijn ook super.
    Zo kunnen wij met jullie mee van alles volgen.
    Geniet ervan en we kijken uit naar het volgende avontuur

Liefs Mams xxxx