Los Angeles - Pismo Beach

5 augustus 2016 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Vanochtend was ik al om 03.30u wakker. Ik heb wat op internet gezeten maar om 05.00u was ik er klaar mee en ben dus opgestaan. Clint moest toen ook verplicht opstaan :). Dat heb je met zo'n kleine motelkamer.

We hebben ons verzorgd en onze bagel van gisteravond gegeten. En hoewel op internet staat dat de Amerikaanse koffie vaak niet te drinken is, vond Clint de kant en klare koffie uit zakje "wel oké".

Raar maar waar: we hebben hier nog geen Walmart gevonden in de buurt. Wel een Target, maar die is kleiner en duurder. Daarom dus maar besloten om alvast naar onze eerste stop van vandaag te rijden en dan zoeken we daar wel een Walmart. We willen namelijk een koelbox kopen en wat te eten en drinken voor onderweg. Om 06.15u zijn we dan ook vertrokken richting Point Mugu State Park (58min/44,5mijl).

Onderweg naar dit park zijn we langs Malibu gereden, waar we een aantal enorme huizen zagen. Naar het schijnt wonen hier veel (film)sterren.

Wie zou daar wonen?

Malibu      Malibu     Malibu

Point Mugu State Park was nog gesloten toen wij aankwamen en aangezien het (nog) erg bewolkt en mistig was, was de kans dat we walvissen konden spotten erg klein. We hebben dan ook besloten om door te rijden naar onze optionele tussenstop: Camarillo, een groot outlet center (22min/11,8 mijl). We hadden nu tijd over, dus moest er toch even gewinkeld worden. Helaas, ook deze was nog gesloten. Ik denk dat we toch een beetje te vroeg vertrokken zijn vanochtend!

Een tiental minuten verderop vonden we wel een Walmart. Yes! Ja, ik vind dat gezellig, zo'n grote supermarkt. Clint misschien wat minder ;). We hebben een koelbox met ijsblokjes, water, fruit, groente en wat lekkers gekocht.. De ijsblokjes doen we in van die ziplockzakjes en dan in de koelbox. Verder hebben we nog spul voor in de douche en wasmiddel meegenomen.

Inkopen gedaan bij Walmart  Ook een beetje gezond eten

Oh mama en Karin: ik heb mr. Bubble gevonden en voor jullie allebei een fles gekocht! Nu ga ik er wel van uit dat ik bij jullie in bad mag met dat spul en net zoveel bubbels mag maken als jullie vroeger deden toen jullie in Amerika woonden. Dus: zodat het schuim over het bad stroomt, de badkamer uit en de trap af :) :) Precies zoals jullie het mij hebben verteld..

Mr. Bubble!

Na ons Walmart-avontuur zijn we in ongeveer 40 minuten doorgereden naar Santa Barbara. Een stad met veel nagebouwde Spaanse koloniale architectuur en Moorse invloeden. We hebben de auto in een garage geparkeerd en zijn daarna de grootste en bekendste straat (State st.) doorgelopen. Kennelijk was er een of ander Spaans festival aan de gang met allerlei eieren (je kunt het zo gek niet bedenken: in de vorm van een Pokémonbal, skeletten, beschilderd als grappige mannetjes, van papier maché) die mensen bij elkaar op het hoofd kapot sloegen. We verbaasden ons erover, totdat we zagen dat het geen echte eieren waren maar gevuld met confetti.

Het was in ieder geval super druk in Santa Barbara! Eigenlijk wel een beetje jammer, want daardoor hebben we niet echt goed alles kunnen bekijken.

Santa Barbara     Santa Barbara

Santa Barbara

Rond 12.30u zijn we weer naar de auto gegaan en doorgereden naar onze volgende tussenstop: Solvang. Onderweg zagen we een winkeltje met "guns" op het bord. Zou je daar nu gewoon naar binnen kunnen lopen en een pistool kunnen kopen?

Halverwege de rit kwamen we ineens in een file terecht en we begrepen niet zo goed waarom. Terwijl wij braaf bleven zitten stapten voor ons al mensen uit hun auto om even de benen te strekken. Grappig om te zien dat ze eigenlijk vrijwel gelijk uitstappen. Na een aantal minuten hoorden we allerlei sirenes en kwam de ene na de andere sherrifs car, highway payrol, paramedics en Santa Barbara State Police aangereden. Geen idee wat er aan de hand was, maar we mochten niet meer verder rijden en moesten via een andere weg Solvang weten te bereiken. Best lastig als TomTom ons toch steeds via dezelfde weg wil laten rijden.. Maar uiteindelijk is het toch gelukt, al hebben we er zo'n 30min. langer over gedaan..

Oops...     Officer   Onderweg naar Solvang

Eenmaal in Solvang begon het toch aardig warm te worden en was er geen wolkje meer te bekennen. We zijn hier wat gaan rondwandelen door de gezellige straatjes. Alles ziet er Deens uit. Niet gek, want het is ook gesticht door Denen. Het lijkt net of je even niet meer in Amerika bent. Niets groot en massaal, alles klein en schattig.

Solvang

Tegen half drie reden we weer weg uit Solvang. We hebben nog even getwijfeld om naar Neverland te gaan (ranch van Michael Jackson), maar volgens de boekjes zou daar weinig (meer) te zien zijn. Aangezien dit wel een omweg van meer dan een uur betekende, hebben we dan ook maar besloten om dit over te slaan en zijn we rechtstreeks naar ons motel in Pismo Beach gereden.

Rond 15.30u hebben we ingecheckt in het motel. Wederom eenvoudig en ik ben dit keer niet zo gecharmeerd van de poetskwaliteiten van het personeel. Bah!!
Gelukkig is het maar voor een nacht, aangezien we morgenvroeg vertrekken naar Monterey. Het uitzicht vanaf onze kamer is overigens wel leuk.

Uitzicht vanaf de motelkamer

Na het inchecken zijn we met de auto tot aan het centrum gereden (zo'n 3km) en daar hebben we zojuist gegeten bij Mo's Smokehouse BBQ. Ik had hierover gelezen op tripadvisor. Het was lekker, maar veel!! We hebben een (grote) portie spareribs met chips gedeeld en het niet opgekregen. Voor $ 33,00 incl. drinken waren we klaar, dus dat was goed te doen. Ik snap nu trouwens wel waarom veel Amerikanen overgewicht hebben. Er stond een enorme meneer bij de postmix voor de drankjes en die bleef maar refillen, opdrinken, refillen, opdrinken. Echt ongelooflijk...We zijn trouwens ook nog even het strand opgelopen, maar het was echt te koud in de wind. Lang zijn we dan ook niet gebleven.

Avondeten  Spareribs  Spareribs

Strand

Inmiddels zijn we weer terug op de motelkamer. We hebben besloten om vanavond vroeg te gaan slapen (althans dat te proberen. Onze buurman hiernaast is nu al een half uur bezig met het dichtgooien van deuren, waardoor onze kamer meetrilt). Misschien kijken we nog een aflevering Suits op de iPad en dan vallen we hopelijk vanzelf in slaap. En dit keer graag tot later dan 03.30u 's nachts.

Tot morgen!

1. Clint Kisters:
    6 augustus 2016
    Toen wij moesten om rijden kwamen wij op een weg terecht waar je liever niet naar onderen keek. Smalle wegen, tegenliggend verkeer, geen vangrailen en een diepte van enkele tien tallen meters ... Gelukkig zaten we in de ford fusion en niet in de KA ...
  2. Esther:
    6 augustus 2016
    Super leuk allemaal! Leuk om zo met jullie mee te lezen. Veel plezier nog!
  3. Karin:
    6 augustus 2016
    Hopelijk liggen jullie nu heerlijk te slapen. Hier is iedereen wakker en op, op de jongens na natuurlijk. Wat een leuke dag hebben jullie gehad!
    En alvast super bedankt voor Mr. Bubble!!!
    Je bent welkom in ons schone bad!!!!!
  4. Kathy Dullens:
  5. Kathy Dullens:
  6. Kathy Dullens:
  7. Miriam kosmann:
    6 augustus 2016
    Wooh Corinne en Clint. Wat een avontuur voor jullie en jij Corinne kan het allemaal heel smakelijk brengen. Ik zie ook alles direct voor me. Heel veel plezier jullie en het is nog masr net begonnen..
  8. Paul & sabine:
    6 augustus 2016
    "Yes you are in the states" dat is duidelijk, big, bigger, biggest! Maak maar veel foto's en filmpjes. Met de hondjes gaat het super al hebben ze de eerste nacht uiteindelijk gewonnen van oma en zijn ze in bed erbij gekropen... ondanks het heel streng toespreken van oma meerdere keren. Ze hebben het goed. X sabine
  9. Corinne:
    Oh Sabine wat erg Nu ligt oma
    haar bed echt helemaal vol haren want ze zijn zowat het hele jaar door in de rui. Het is toch ook een stel. Wel erg lief van oma en opa hoor, ben ik erg blij mee.

@ iedereen: 't was toch weer 03.30u toen ik wakker werd....
  10. Anita en Lei:
    6 augustus 2016
    Wow wat een belevenis voor jullie .Dat kan niemand jullie meer afnemen
    Echt mooi om dit allemaal te zien.
    Geniet er maar lekker van.

Mams xxxx
  11. André Zlobinski:
    6 augustus 2016
    Nou wat een avontuur en wat een eten.
    Wel leuk zo'n Spaans feest.
    Hopelijk vannacht dan beter en langer slapen.
    Nu, om op zijn Spaans te zeggen;
    Hasta luego Amigos.
  12. Oma:
    6 augustus 2016
    Nou op die gevaarlijke weg was ik geloof ik op de bodem va de auto gaan liggen BRRR Maar jullie make nu in die paar dagen al veel mee Leuk