Düsseldorf - Los Angeles

4 augustus 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we om 09.15u opgehaald door Paul die ons naar Düsseldorf Airport bracht. Nog een laatste keer de koffers nagekeken en Bailey en Djeedy weggebracht naar opa Jan en oma Maria. We weten zeker dat ze het daar heel goed zullen hebben, dus dat maakt het iets minder moeilijk.

Rond 10.30u kwamen we aan op het vliegveld en zijn we in de rij gaan staan bij de bagage drop-off. We hadden thuis online al ingecheckt dus dat hoefde niet meer te gebeuren. Achteraf bezien stond er echter net zo'n lange rij bij de bagage drop off als bij de incheckbalie, dus heeft het ons feitelijk niets opgeleverd. Achja.

Vervolgens zijn we maar gelijk door de security check gegaan, waar Clint het al een beetje benauwd kreeg. Citaat Clint: "waarom lachen al die mensen hier zo?"..... Nou ja beter dan dat ze allemaal huilen nietwaar? :)

Clint kwam zonder problemen door de controle (bodyscan) heen, maar ik moest (zoals altijd) daarna ook nog  gefouilleerd worden en ook mijn tas werd nog eens apart gecontroleerd. Waarom ze mij altijd eruit halen? Geen idee. Misschien kijk ik te boos.

Na de controle zijn we wat door de winkeltjes gelopen en wat gaan eten. Duitsland dus: bratwurst! Een erg dure ook nog. En het zag er lekkerder uit dan dat het was.

Lunch op het vliegveld

Na het eten moesten we nog ongeveer 50 minuten bij de gate wachten. Hier was niet veel te beleven en hoe langer het duurde, hoe meer zenuwen Clint begon te krijgen.

Eenmaal aan boord duurde het nog een tijdje voor we opstegen. Clint durfde eerst niet te kijken, maar heeft dat toch gedaan. Ook hij vond het "vet". :) :)

Mooi uitzicht

Jammer wel dat de vlucht bijna 12 uur duurde. Toch wel erg lang, zo opgepropt in een vliegtuigstoel. Na een aantal uren weet je van ellende niet meer hoe je moet gaan zitten en begint alles vervelend te worden. Zo blij als we hier nog keken, was dat na zo'n negen uur toch wel anders. ;)

Ergens hoog in de lucht

We hebben ons geprobeerd te vermaken met het kijken van films (o.a. Jungle Book), Candy Crush en eten. Vooral veel eten. Air Berlin deelde van alles uit. Zie hieronder (niet alles is gefotografeerd).

Avondeten in het vliegtuig Late night snack

Rond 16.14u lokale tijd (voor jullie dus 01.14u en al op 5 augustus) zijn we dan eindelijk geland. Welcome to the United States! Clint vond de landing wat minder gezellig.

Welcome to the U.S.A.

Na wederom lang wachten... moesten we door verschillende controles en erg vriendelijk waren ze niet. "Who are you?", "What are you coming to do here?", "What's your job?" etc. Allemaal vragen die heel snel achter elkaar gesteld werden. Nog wat vingerafdrukken maken van beide handen en een prachtige foto (we lijken wel crimineel) en toen mochten we doorlopen. We are in!!                           Wachten en nog eens wachten

Vlug zijn we naar de shuttlebus voor de huurauto gelopen, waar we de eerste vriendelijke Amerikaan van de dag tegenkwamen. Michael, onze busdriver, vandaag 66 geworden en vol grapjes. We mochten de arme man overigens niet helpen met de koffers de bus inslepen, deed ie allemaal zelf. Zwaar werk hoor.

Bij Alamo (het verhuurbedrijf) aangekomen, hebben we ons een upgrade laten aansmeren. Hoewel ik van te voren nog tegen Clint zei dat we dat niet niet niet niet zouden laten gebeuren, is het toch gebeurd. Want ach ja die grotere auto is toch veel beter en mooier en en en... Zo kwam het dus dat we met deze Ford Fusion met slechts 800 mijl op de teller, op weg gingen. Clint is in zijn nopjes. Ik ga me nog eens even bedenken of ik hiermee wel in de stad durf te rijden. Het is hier een grote mierenhoop aan auto's en volgens mij zijn we al een paar keer door rood gereden. Of misschien toch niet. Sommige verkeerslichten staan heel raar en dan weten we het eigenlijk niet zo goed.

Onze auto voor de reis

Na bijna een uur filerijden (over 18 km) kwamen we aan bij ons motel. Het is in Downtown LA. Niet de meest gezellige buurt.

Jerry's motel

Maar goed, voor een nacht voldoet het. De kamer is schoon (geen bedbugs! Ik heb alles gecontroleerd ;)), we kregen een klein tasje met wat snacks voor op de kamer en morgenvroeg gaat de rondreis dan echt beginnen. Omdat we - ondanks al dat vliegtuigvoedsel - toch erge honger hadden, zijn we naar een supermarkt hier even verderop gereden en hebben we een Bagel en Noodlesoep gekocht. De soep hebben we zojuist op de kamer gegeten en de Bagel is voor morgenvroeg. De rest van de boodschappen doen we morgenvroeg bij Walmart. Ik verheug me nu al erop om van alles in het karretje te gooien dat we in Nederland niet kennen.

Avondeten op de motelkamer

Het is hier nu 22.00u en dat betekent dat ik nu al 24 uur wakker ben. Clint slaapt al, maar ik wilde dit verhaal nog even typen. Ik ga nu ook slapen, compleet met oordoppen en een slaapmasker. Ja lach maar, ik doe anders geen oog dicht. Dun gordijntje dat hier hangt houdt helaas geen licht tegen. Een foto van mij met slaapmasker? Die is er (nog) niet ;).

Voor jullie alvast: goedemorgen!

Tot snel!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Karin:
    5 augustus 2016
    Hee reizigers. Blij dat jullie goed zijn aangekomen. Was de landing heftig?
    Wat een mooie auto!!
    Have fun
  2. Aggie en Kees:
    5 augustus 2016
    Zo, wat een klein verslag. Gelukkig vond Clint vliegen niet erg. Mooie kamer maar auto ziet er wel fijn uit. Tja kan Clint geen ongelijk geven
  3. Kathy Dullens:
    5 augustus 2016
    Joepie! Veilig in THE USA! Wat fijn dat je toch nog even de tijd voor ons neemt! Ik verheug me nu al op het volgende verslag. X
  4. Myrna:
    5 augustus 2016
    Gelukkig dat vliegen Clint is meegevallen en dat jullie heelhuids zijn geland. Enjoy!
  5. Roger:
    5 augustus 2016
    Clint, hoe was je eerste keer? Veel plezier daar de komende weken.
  6. Monique van Tol:
    5 augustus 2016
    Verhaal over de ontvangst in USA heel herkenbaar ! Gelukkig kan de mooie reis beginnen nu.
    Enjoy en pas goed op elkaar
    !
  7. André Zlobinski:
    Hallo Luitjes,
    Ten eerste geweldig dat jullie goed zijn aangekomen. Wel een lange vlucht. Maar goed. Your there.
    Nou wat een mooi geschreven stuk en die Upgrade die zit wel goed met de mooie Ford Fusion ( Mondeo ) wat een super reiswagen is.
    Toen ik het stukje las van het Motel in Centrum L.A. dacht ik het eerst aan The Bed Buggs ::)) Het staat er om bekend in de States. Goed dat die er dan niet aren. Dat is wat ik ook het eerste zou doen, brrrrr.
    Nooit gedacht dat Clint het vliegen toch wel eng vond :}
    Nu. We lezen verder als jullie hopelijk uitgerust zijn en ook hopelijk geen Jetlag hebben.
    Alvast een mooie trip toegewenst en hopelijk heel veel mooi weer.
  8. Anita en Lei:
    Hallo Corinne en Clint
    Ja was de landing niet zo fijn....ik heb je namelijk wel gevolgd.
    Wat leuk dat we al mee kunnen genieten van jullie reis .En wel een sjunne auto hebben jullie .
    Nu maar lekker genieten gaan van alles wat er te zien is....en ons een beetje mee laten genieten

Liefs van Mam en Lei xxx
  9. Anita en Lei:
    5 augustus 2016
    Hallo Corinne en Clint ik heb jullie gevolgd en gezien hoe jullie geland zijn .
    Dus Clint vond het niet echt fijn het landen....maar gelukkig zijn jullie goed aangekomen.
    Wel een sjunne auto zeg,daar gaan jullie dus de stad mee onveilig maken ...haha
    Geniet van jullie reis en kijk uit ,vind het fijn Corinne dat je hier nog een verslag van hebt gemaakt.
    Amuseer jullie en geniet ervan.

Liefs van Mams en Lei xxx
  10. Willy:
    5 augustus 2016
    Leuk reisverhaal, zie met veel belangstelling het vervolg tegemoet.
    Wens jullie de beste vakantie en een goede terugreis tegemoet.
  11. Oma:
    5 augustus 2016
    Had Clint nog nooit gevlogen? Ja dan is het spannend en dan zoveel uren achter elkaar Maar hij heeft het overleefd en nu maar goede reis verder en veel bekijken
  12. Corinne:
    5 augustus 2016
    Leuk al jullie reacties! Ik ben klaarwakker vanaf 03.30u. Voor degenen die het vroegen: de landing was prima, maar Clint durfde niet naar buiten te kijken. We zaten nog op drie km hoogte en moesten nog 50 km tot de landingsbaan en hij vroeg zich af hoe we dat in hemelsnaam zouden halen.. :)
  13. Karin:
    5 augustus 2016
    Nou, Clint is een mooie ervaring rijker! Ben je erg moe Pin?
    Niet te moe om naar de Wallmart te gaan denk ik.
    En straks? Iets lekker vettigs Amerikaans eten?
  14. Aggie en Kees:
    6 augustus 2016
    Dat jippieeeee was natuurlijk bedoeld voor Mr Bubbles (dacht dat dat bij die foto kwam te staan ) Erg leuk om te lezen wat jullie aan t doen zijn. Het lijkt me geweldig. Héél veel plezier en ben al benieuwd naar jullie volgende verhalen xxxxxxxxxxx
    mama en kees