Las Vegas

15 augustus 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dit keer niet zo'n uitgebreid verslag, maar wat meer foto's.

We zijn vanochtend op zoek gegaan naar iets om te ontbijten, maar alles is hier echt belachelijk duur. Of ja, eigenlijk moet je maar raden naar de prijzen, omdat er vaak niks op de menukaart staat. Als je dan op internet zoekt (bijvoorbeeld op Tripadvisor) dan val je haast achterover van de prijzen. Zo is 25 dollar voor een simpele burger niet eens zo duur hier en de 5 dollar voor een flesje cola in ons hotel is ook best veel toch? Bij ontbijt is dat zo'n beetje hetzelfde.

We zijn uiteindelijk dan maar weer beland bij Denny's en ik vond het echt tegenvallen. Amerikanen kunnen overduidelijk geen eieren bakken. Het was een groot snot- en slijmfestijn op ons bord. Echt niet te eten. Duur ontbijt dan toch, voor 30 dollar. We zijn er nu wel klaar mee, met die Denny's.

Denny's again

Na het eten zijn we doorgelopen naar de M&M en Coca Cola Store. Erg commercieel natuurlijk, maar toch leuk om eens geweest te zijn. En ik weet niet hoe veel soorten M&M's er verkrijgbaar waren, maar ik weet zeker dat als we M&M's hadden willen kopen, we niet konden kiezen.

Coca Cola store M&M store M&M storeEven denken.... Welke kleur zal ik kiezen?

Het is eigenlijk ongelooflijk hoe The Strip hier is gebouwd. Het is erg lang en je moet best wel veel lopen voor je The Strip helemaal op en af bent gelopen. Voor luie mensen is er echter ook een uitkomst bedacht. Er rijden 24/7 bussen op en neer, waar je zo vaak in en uit kunt stappen als je wilt, maar dat niet alleen. Tussen sommige hotels rijdt gewoon een tram (een stuk boven de grond) en veel hotels zijn ook intern verbonden met elkaar. Je loopt dan gewoon door het ene hotel naar het andere. Best wel slim bedacht, want de hotels zijn zo enorm dat er ook een hele hoop winkels, restaurants, fastfoodketens en casino's in zitten en dat trekt natuurlijk veel publiek. Ook van niet-hotelgasten dus. Hieronder vinden jullie wat foto's van diverse hotels.

Hotel Paris Hotel Circus Circus  Hotel Stratospher Hotel New York New York Hotel New York New York Caesar's Palace

Tegen 14.00u waren we het lopen een beetje moe (het is echt heel warm) en zijn we terug naar ons hotel gegaan om even te zwemmen. Na twee uur hielden we het echter voor gezien, want het was toch ook te warm om op zo'n bedje te liggen en na tien minuten voelde het water ook niet meer lekker genoeg (ook te warm). We zijn dan ook terug gegaan naar onze kamer om ons om te kleden, hebben vervolgens de tram naar een ander hotel genomen en zijn nog even bij The Venetian wezen kijken. Dit is ook echt een prachtig hotel, met zelfs een helderblauw plafond met witte wolkjes, dat net echt lijkt. Je bent dus gewoon binnen, maar het ziet eruit alsof je buiten loopt. Er varen ook gondels door het hotel, met gondeliers die nog mooi zingen ook. Een vaartocht hebben we maar overgeslagen. Kosten? 90 dollar p.p. voor 10-15minuten.

Gondels in The Venetian Plafond van The Venetian  The Venetian The Venetian The Venetian

We hebben nog wat gegeten bij Panda Express (een soort fastfood Chinees) en zijn daarna met een LYFT vertrokken naar Stratosphere Tower. Dit is tevens een hotel en heeft bovenop de tower een aantal extreme rides staan. Ons niet gezien! Wel had ik kaartjes besteld voor het Observation Deck, van waar je een 360 graden uitzicht hebt over Las Vegas. Dat was wel heel mooi, vooral toen de zon begon te zakken. Clint had het trouwens een beetje benauwd: de toren is 350 meter hoog en hij vond het eigenlijk maar niks :).

Panda Express  Stratosphere Tower  Zonsondergang Stratosphere Tower  Op Observation Deck (Stratosphere Tower)

Eenmaal terug bij ons hotel hebben we nog twee fonteinshows bekeken die plaatsvinden in het water voor ons hotel. Ieder kwartier begint er een nieuwe show. Ik heb twee video's ervan geüpload: Titanic en Big Spender (hoe toepasselijk in Las Vegas). Met het geluid hard aan kunnen jullie de muziek denk ik ook wel horen. :)

We hebben nog even bij de gokkasten gekeken (en weer wat geld "teruggewonnen". Uiteindelijk in totaal wel verlies gehad over deze twee dagen, maar ach je bent maar een keer in Las Vegas (denk ik). Jammer dat we niet met de jackpot naar huis komen!!

Hoe leuk en indrukwekkend Las Vegas ook is, we zijn stiekem een beetje blij dat we morgen weer vertrekken. Onze kamer is heerlijk, maar alle lichtjes, drukte, gekheid maakt wel echt moe. Het zal denk ik nogal een contrast zijn met Zion National Park, waar we morgen zullen verblijven. Tot dan!

Wij  Voor hotel Paris Harley Davidson The Strip  Gordon Ramsey heeft hier een burgerrestaurant  The High RollerEverything is Fabulous

1. Roger:
    16 augustus 2016
    Gokje gewaagd en verloren, zoals zovelen :-)
  2. Oma:
    Lieve Corinne
    Jammer dat jullie niet de grote pot gewonnen hebben maar wel van harte gefeliciteerd me je verjaardag de 17e. Maak er maar een klein feestje van samen met je aanstaande
  3. Lee-Ann:
    16 augustus 2016
    Rare jongens, die Amerikanen. En medium drinken is echt veel, he! Large is bijna een emmer.....
  4. André Zlobinski:
    16 augustus 2016
    Jeetje zeg wat een belachelijke prijzen, dat is blijkbaar ook BIG in the US. En dan inderdaad zo verschrikkelijk geleverde eieren, bah.
    Gelukkig bestaan er Chinezen...

Wat een hoogte zeg 350Meter das echt wel hoog, maar wel een view :)

Het zou je maar gebeuren dat je $5,-- in zo'n apparaat werpt en met een ton terug komt, dat zou toch wel gieren zijn.

Nu, veel fun op jullie volgende trip, we zijn benieuwd naar jullie volgend verhaal.
    Have fun and enjoy :::)))
  5. Paul & sabine:
    16 augustus 2016
    Boh "the venetian" ziet er prachtig uit. En waarschijnlijk net zo duur de gondels als in het echt. Wij betaalde ook al 250 gulden voor half uur 15 jaar geleden in veneti♡. Maar was zeker de moeite waard. Na het mega drukke las vegas, is een nieuw avontuur ook wel lkkr. Inmiddels is het hier ook heerlijk warm en genieten we gezellig mee
    Xxxpap en sabine