Death Valley - Las Vegas

14 augustus 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vanochtend ging om 5.45u de wekker, na slechts een paar uur slaap. We wilden de zonsopgang bekijken bij Zabriskie Point. Vanaf hier heb je een mooi uitzicht over woestijnlandschap, badlands genaamd. Dit landschap is gevormd door water, hoe gek dat ook klinkt in een gebied dat zo heet is als Death Valley en waar het haast nooit regent. Maar als het er regent, zijn de buien vaak zo heftig dat het water niet kan wegzakken in de bodem. Er ontstaan dan diepe geulen in het gesteente, de badlands.

Om 06.10u stonden we bovenaan Zabriskie Point en het was heel erg mooi om de zon achter de bergen op te zien komen. Het duurde alleen best lang, en we waren zo moe dat we na een half uur weer gegaan zijn. Misschien was het nog mooier geweest als we waren gebleven. Dat zullen we nu nooit meer weten in ieder geval ;).

Vroeg maar mooi  Sunrise Sunrise at Death Valley

Om 07.00u waren we terug in onze kamer en besloten we om nog even te gaan liggen. We konden onze ogen namelijk met moeite openhouden. Dat even werden twee uur en om negen uur zijn we onze spullen in gaan pakken voor de reis naar Las Vegas. Om tien uur zaten we in de auto en tegen half een kwamen we dan aan in Nevada, Las Vegas. Onderweg er naar toe kon je al goed merken dat we Las Vegas naderden. Werkelijk overal langs de weg stonden enorme reclameborden met flitsende lichten, continu veranderende schermen en vooral veel reclames over gokken.

Bijna daar

Omdat we pas om drie uur in konden checken, hebben we de auto ergens geparkeerd en zijn we Fremont Street opgelopen. Dit is Downtown Las Vegas en waar het ooit allemaal begonnen is.

Fremont was namelijk de eerste geplaveide straat in de stad en gold in de jaren '50 als een trekpleister, met beroemde casino's als de Eldorado Club, de Golden Nugget en de Pioneer Club. Fremont Street figureert ook in verschillende Hollywood-films. De straat vormde bijvoorbeeld het decor voor de Elvis-film "Viva Las Vegas" uit 1964 en de James Bond-film "Diamonds are Forever" uit 1971. We zagen ontzettend veel straatmuzikanten, maar ook een aantal mensen met een kartonnen bordje. Veelal "bedelaars" maar ook een apart figuur die op zijn bord had geschreven: Fuck You, en daarmee de mensen in het gezicht zwaaide. Las Vegas zou Las Vegas niet zijn, as er niet ook iets spannends gedaan kon worden. Zo kan je bijvoorbeeld over Fremont Street "zweven" door middel van een zipline. Bij video's vinden jullie daarvan een kort filmpje. Kosten? 45 dollar. Dus dat slaan we maar even over.

Welcome to Las Vegas

Na wat rondgelopen te hebben zijn we doorgereden naar ons hotel: Bellagio. Dit is een wereldberoemd hotel en het is belachelijk groot!! Ons hotel heeft vijf zwembaden, een spa, een aantal bars en restaurants en 10.800 vierkante meter aan casino. De rij om in te checken was eveneens enorm. Was ik vergeten te zeggen dat in ons hotel de grootste chocoladefontein  van de wereld ligt? Dat kan hier gewoon namelijk.

Ons hotel  Rij bij het inchecken 'S werelds grootste chocoladefontein Een van de vijf zwembaden

Onze kamer is ook al zo groot. Ik denk dat alle nog komende hotels van deze reis ons gaan tegenvallen...:)

Fijne kamer  Badkamer  Badkamer  Badkamer

Na het inchecken zijn we wat gaan eten in The Mirage (ander hotel op The Strip). Het eten was van alles wat en ze hadden maar liefst 150 soorten cola. Ook al zoiets... Niet voor te stellen eigenlijk! Na het eten hebben we gekeken naar de vulkaanuitbarsting voor het hotel (dat kan niet ontbreken natuurlijk) en daarna naar de fonteinenshow in het water voor ons eigen hotel. Van beide spectakels staat een video online.

Om half tien hebben we een voorstelling van Cirque du Soleil bijgewoond in ons hotel (want dat heeft ook gewoon een theater zo groot als onze schouwburg in Heerlen) en dat was magnifiek. "O" is echt een show die de moeite waard is om te bezoeken, al is het erg aan de prijs. Maar als je eenmaal hier bent dan moet je zeker wel een show (van het een of het ander) bijwonen. We hebben ook nog even een gokje gewaagd, maar weinig geluk. Je kunt niet alles hebben in het leven, zeggen we dan maar ;).

Tot morgen!

:)  Ready to go to "O"  The Strip by night  Vulkaanuitbarsting  Mooi  Caesars Palace Hotel

1. Paul & sabine:
    15 augustus 2016
    Wauw wat een super dagje weer. Wij hebben heerlijk op het terras, in de zon, bij een boom die een gebreidde stam had, jullie verhaal hardop gelezen. Onder de nodige oh's en aah's over de foto's. Dat hotel kennen we inderdaad van beelden vanuit vegas. Tot nu toe een groot succes dus. Viva las vegas. Xx pap rachell collin en sabine
  2. Edith:
    15 augustus 2016
    Schitterende foto's. Man man .. wat hebben jullie allemaal al meegemaakt. Geniet nog van "Vegas" (en van het hotel)!
  3. André Zlobinski:
    Geweldig weer.
    Wat een hotel zeg. Daar kun je zo toch niets bij voorstellen.
    Nou, jullie beleven een geweldige trip zeg. Have fun an enjoy.
  4. Yvonne:
    15 augustus 2016
    Weer een schitteren verslag , en mooie foto's .
  5. Lee-Ann:
    Machtig zeg!!
  6. Aggie en Kees:
    15 augustus 2016
    Super hotel voor super koppel. Denk maar niet aan de prijs, geld moet rollen!!!.
    Geen jackpot is pech maar die hebben jullie samen toch al!.
    Ook onthouden: what happend in Vegas stays in Vegas.
    Daar maar vrijgezellen feestje houden (
    Iets minder dan The Hangover)??
  7. Anita en Lei:
    16 augustus 2016
    Wow wat een mooie foto's en een mooi Hotel
    Geniet nog maar lekker van jullie mooie trip...
    En hou het hoofd koel met die hitte ...pffff 44 graden is mij te warm
    xxx Mam en Lei