Zion NP - Bryce Canyon NP

18 augustus 2016 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Na ons avontuur van gisteren hebben we vanochtend iets langer geslapen en zijn we om kwart over acht opgestaan. Na het ontbijt en uitchecken zijn we vertrokken naar Bryce Canyon. Dit is ongeveer twee uur rijden.

Bryce Canyon is uniek, in die zin dat het geenszins lijkt op wat we tot nu toe hebben gezien. In Bryce Canyon vind je heel veel hoodoo's. Dit zijn dunne rotsformaties in de vorm van een soort pilaren, van soms wel 60 meter hoog en in vele kleuren.

Bryce canyon

Toen we aankwamen in Bryce Canyon, wilden we direct de trails gaan lopen die ik van te voren had uitgezocht. De Navajo Loop trail in combinatie met de Queens Garden trail, totaal zo'n 3-4 uur. Men zegt namelijk dat je pas echt meemaakt hoe Bryce Canyon is, als je tussen de hoodoo's door loopt en ze niet alleen maar bekijkt vanaf de diverse viewpoints in het park.

Eenmaal bij de trail aangekomen werd het boven ons steeds donkerder en donkerder en hoorden we in de verte al onweer. Bovenaan de trail stond een ranger en navraag leerde ons dat het niet heel verstandig was nu de trail te starten. Hij zei dat het onze eigen keuze was (ze sluiten de trail niet), maar dat we beter maar respect voor "lightning" konden hebben. Beneden in de canyon is er namelijk nergens plaats om te schuilen en is het dus gevaarlijk.

Begin van de Navajo Loop  De lucht werd steeds donkerder

We zijn dan ook maar terug naar de auto gegaan en route 63 door het park gaan rijden. Ik had thuis ergens gelezen dat het verstandig was om eerst de hele route af te rijden (29 km) en dan op de terugweg bij alle viewpoints te stoppen. Deze liggen namelijk alle 15 aan de rechterkant van de weg. Zo geschiedde en onderweg begon het te regenen. Onze eerste regenbui hier in Amerika! Maar veel stelde het niet voor. Jammer wel, want als we dan toch niet konden wandelen, dan had ik wel een grote thunderstorm mee willen maken. Deze zijn in de zomer veelvoorkomend hier in Bryce Canyon.

Hoodoo  Natural bridge

Nadat we alle viewpoints hadden bezocht, hebben we bij de Lodge navraag gedaan over een paardrijtocht. Helaas was de laatste net vertrokken. Jammer, want op een paard tussen de hoodoo's is toch wel uniek. Bovendien kom je dan in gedeelten van het park waar andere bezoekers niet komen. Morgen moeten we heel vroeg doorrijden naar onze volgende bestemming, dus paardrijden zit er ook dan niet meer in.

Omdat het weer inmiddels verbeterd was (de zon scheen zelfs weer) wilden we alsnog aan de twee trails beginnen. We waren echter zo moe, dat we (een beetje met een vervelend gevoel) toch ervan hebben afgezien. Het zou ons 3-4 uur kosten, geen gemakkelijke wandeling worden en het was inmiddels al
16.00u. Dat betekende dus pas tussen 19.00u-20.00u klaar, dan nog inchecken, eten etc. Aangezien we morgen bijna 3 uur moeten rijden, we om 09.30u bij een tussenstop willen zijn voor een wandeling van 1,5u en om 12.30u nog een een eindje verderop gaan raften op de Colorado River, kunnen we vandaag misschien maar beter rustiger aan doen en op tijd gaan slapen. Echt jammer is het wel! We hebben veel te weinig tijd gehad voor dit park.

Gegeten hebben we bij Bryce Pines. Volgens Tripadvisor een aanrader en dat was het! Eindelijk eens fatsoenlijk gegeten. Kip met gestoomde groenten en coleslaw, Clint een steak met gestoomde groenten en (toch weer) frieten. De drinkbekers waren wel weer van formaat kingkingkingsize. Ik kwam nog niet eens tot de helft ervan ;).

Lekker eten Wat een maat he..

Terug in het hotel wat wassen gedraaid en opgehangen en wat televisie gekeken. Tijd om te gaan slapen nu!

1. Paul & sabine:
    19 augustus 2016
    Volgens ons heeft clint nog nooit zoveel gelopen in zijn leven. Jammer van de tocht, maar veiligheid voorop! Jullie hebben al zoveel gedaan en nog van alles voor de boeg, ff rust is niet gek.
    X sabine
  2. Anita en Lei:
    19 augustus 2016
    Wat een mooi uitzicht is dat toch als je het zo ziet...en misschien ook beter voor jullie dat jullie wat rustiger aan hebben moeten doen.
    Het is niet niks wat jullie daar al gewandeld hebben......dus lekker in de relax modus met gezond eten erbij is ook eens goed :) x Mams
  3. Janneke:
    20 augustus 2016
    Ziet er echt prachtig daar uit! Jammer dat jullie de route niet hebben gelopen maar jullie zullen vast nog veel andere mooie dingen zien
  4. André Zlobinski:
    20 augustus 2016
    Wat een uitzicht daar zeg. Prachtig.

En de drinkbekers...hmmm... dat zijn wekglazen :::)))
    Nu, wel eens mooi dat het eten goed was.
    Veel fun op jullie volgende avontuur.