Duimen jullie mee?

29 juli 2016 - Heerlen, Nederland

Wat vandaag (na 20.00u) zo goed begon als vakantie en eindelijk een vakantiegevoel, heeft inmiddels plaatsgemaakt voor buikpijn. Zoals jullie misschien wel hebben gehoord, woedt er sinds vorige week een enorme brand in de bergen ten noorden van Los Angeles, die zich zeer snel om zich heen slaat. Volgens de nieuwsberichten dwarrelt de as uit over Los Angeles en is de lucht gevuld met rook. De brand is gedoopt met de naam "Sand Fire".

Wij waren hier al van op de hoogte en dachten dat het voor onze reis niet zo'n probleem zou zijn, aangezien wij bij aankomst op 4 augustus slechts een nacht in Los Angeles verblijven en daarna pas weer een aantal dagen aan het eind van onze vakantie.

Tot onze schrik zagen wij net echter dat ook rond Highway 1 Big Sur, een bosbrand is uitgebroken, die vanwege de harde wind en extreme droogte ook niet onder controle te houden is, de zogenaamde "Soberanes Fire". Er zijn al duizenden mensen geëvacueerd. En laat deze route nou net de mooiste route van onze reis zijn, die wij de eerste drie dagen zouden rijden. De route wordt ook wel Pacific Coast Highway genoemd en is een van de meest populaire routes van de Verenigde Staten, Volgens diverse nieuwsberichten zijn delen van deze route volledig afgesloten (inclusief de State Parks en Nationale parken die wij zouden bezoeken) en is er van het prachtige uitzicht weinig meer over. Meer dan dikke rookwolken zou er niet te zien zijn.

Helaas is het voor ons niet mogelijk om onze reis om te gooien, in die zin dat we de route andersom volgen. Daarvoor hebben we te veel moeten vastleggen en al moeten reserveren. Bovendien is het hoogseizoen en zitten vrijwel alle hotels, motels en parken vol.

Van het meest recente nieuwsbericht van vanavond (de brand zou pas voor 15% onder controle zijn en de verwachting is dat het minstens tot eind augustus gaat duren), hebben we ontzettend slechte zin gekregen. Een weinig hoopvol bericht. Bovendien is ook bij de Grand Canyon een brand uitgebroken. De Grand Canyon staat eveneens op ons programma (inclusief helikoptervlucht).

We hopen en duimen dan ook heel hard dat het allemaal mee zal vallen.... duimen jullie mee?

1. Miriam kosmann:
    Jaaa natuurlijk duim ik voor jullie..TOI TOI TOI
  2. Karin:
    29 juli 2016
    Hier gaan we ook heel hard duimen dat jullie een onvergetelijke, mooie reis kunnen maken.
  3. Esther:
    Ik duim mee!!
  4. Rianne:
    30 juli 2016
    Wij duimen ook mee voor jullie!!
  5. Aggie en Kees:
    Wij duimen Ons te pletter. Alles kump good
  6. Patrick:
    30 juli 2016
    Pff das wel even een knal voor de vakantie. Ik zal hard meeduimen en hopelijk als jullie aankomen hebben jullie toch een route die gereden kan worden!!
  7. Kathy Dullens:
    30 juli 2016
    Daar gaat je mooie boekwerk.......
  8. Paul & sabine:
    30 juli 2016
    Tuurlijk duimen we voor jullie. Hoe dan ook wordt t een reis off a life time.
  9. Barry:
    30 juli 2016
    Kop op!! Jullie gaan genieten. Het is even tegenvallend nieuws, maar jullie maken er het beste van. Er zal zeker genoeg te zien zijn!! We duimen zeker!
    Safe trip and ejoy!
  10. Roger:
    1 augustus 2016
    Het duurt nog even voordat jullie vertrekken, wellicht zijn de omstandigheden al veel beter. Ik weet zeker dat het jullie niet gaat tegenvallen! Veel plezier.
  11. Oma:
    2 augustus 2016
    Ja ik heb mijn duimen al blauw van het duimen misschien valt het allemaal wat mee
  12. Anita en Lei:
    2 augustus 2016
    Wij wensen jullie toch ondanks dit een hele mooie reis.....