Los Angeles 23-08 en 24-08

24 augustus 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Gisteren hebben we de hele dag doorgebracht in Universal Studio's Hollywood. Dit is niet alleen een pretpark, maar ook een filmstudio. De studio is bijvoorbeeld nog gebruikt om Desperate Houswives op te nemen.

Universal Studios

We zijn begonnen met de studio tram tour, een van de meest populaire attracties van het park.

In de Studio Tram Tour Langs de studio's

Deze tour duurt ongeveer 45-60 minuten en je rijdt dan in een tram langs diverse filmsets (bijvoorbeeld dat van The Grinch, Psycho en War of the Worlds). Van die laatste film rijd je door de set waar het vliegtuig in stukken gebroken ligt. Het is overigens, in tegenstelling tot veel huizen en andere attributen die er best nep uit zien, een echt gebruikt vliegtuig en dus enorm groot. Steven Spielberg wilde namelijk per se een echt vliegtuig gebruiken om het zo realistisch mogelijk te maken. Dat kostte maar liefst 260.000 dollar in totaal. 60.000 om het vliegtuig te kopen en 200.000 om het te transporteren naar Universal Studio's. Best wel indrukwekkend.

War of the Worlds

Ook kregen we tijdens de tour een aantal 3-D ervaringen: een ontmoeting met onder andere King Kong en een achtervolging in Fast & The Furious. De tour was echt wel de moeite waard.

Verder hebben we alle andere attracties in het park kunnen doen, doordat we een front of line pass hadden gekocht. Dit was een stuk duurder, maar achteraf waren we er erg blij mee. Het moet geen pretje zijn om ergens 45 minuten of langer in de brandende zon in een wachtrij te staan en bovendien hadden we het dan nooit gehaald om alle attracties én shows te doen. Nu dus wel :). Bij attracties moet je je overigens voornamelijk 3-D en 4-D ervaringen voorstellen, zelfs tijdens een achtbaan. Ik kan Universal Studio's dan ook echt niet vergelijken met welk ander park dan ook waar ik ooit geweest ben. We vonden het een geslaagde dag!

Bumblebee (volgens Clint) The Simpsons Harry Potter Een lieve Minion Citywalk

------------------------------

Vanochtend zijn we om negen uur met de auto op weg gegaan. De planning was eerst Mulholland Drive te rijden. Dit is een bekende en bochtige weg door de heuvels van Los Angeles. Vanaf de weg heb je heel mooie uitzichten over Los Angeles.

Hollywood
Na ongeveer een uur waren we hiermee klaar (Mulholland Drive lijkt oneindig door te lopen) en zijn we naar Bel Air gereden. Leuk om hier eens doorheen te rijden. De huizen die er staan zijn echt belachelijk groot en op een gegeven moment kwamen we bij een hokje met een bewaker erin. Je mocht daar alleen doorrijden als je bewoner of bezoeker van een bewoner was dus we zijn omgekeerd. Maar ik durf te wedden dat de huizen die daarachter te vinden waren, nog groter zijn. By the way: Elvis Presley had ook een huis in Bel Air.

Bel Air

Hierna zijn we doorgereden naar Beverly Hills. Als we dachten dat de huizen niet groter konden, dan hadden we het mis. Het ene huis was nog groter dan het andere. Soms echt afschuwelijk trouwens, met een levensgrote gorilla (met rode laserlampjes als ogen) als standbeeld bij de oprijlaan. Na wat aapjes kijken (lees: ons vergapen aan de huizen en raden welke beroemdheid hier zou wonen) zijn we doorgereden naar Rodeo Drive, een van de bekendste en meest dure winkelstraten van de wereld. We zijn hier doorheen gelopen maar durfden eigenlijk nergens naar binnen, bang om geweigerd te worden misschien? Maar ach, zoveel geld hadden we toch niet dus window-shopping was voldoende.

Beverly Hills

Rond 13.30u zijn we weer vertrokken, ditmaal richting Venice Beach. Wat een verkeer!! Echt een hel. Na lang zoeken vonden we een parkeerplaats, waar je sleutel van je auto afgeeft en zij de auto voor je parkeren. We moesten 20 dollar betalen en mochten er dan de hele dag staan. Op zich wel oké, als je nagaat dat het strand echt 50 passen verderop lag. We hebben wat rondgewandeld over de boulevard en hebben  in een tentje wat gegeten. Het was een beetje een rommeltje, maar de kip die ik had was zooooo lekker. Clint zijn burger smaakte ook goed. Als we thuiskomen zouden we wel graag veeeeeeeeel groenten eten. Ik tenminste wel. ;) Dat hebben we echt nauwelijks gehad hier.

Laatste keer vettig eten

Na het eten zijn we langs Muscle Beach gelopen. Als je zin hebt, kun je hier heerlijk in de volle zon je spieren trainen. De apparaten zijn aanwezig. Ons niet gezien!! Wij zijn lekker op Venice Beach gaan liggen. Venice Beach is een van de populairste stranden van Californië. Maar met de drukte viel het eigenlijk wel mee. Er liepen meer mensen over de boulevard, dan dat er op het strand lagen. Nu waaide het ook best hard, dus heel erg warm was het niet. Maar voor een uurtje of anderhalf best wel even fijn.

Muscle Beach Venice Beach Venice Beach

Eer we terug waren in ons motel was het na zeven uur. We hebben over een stuk wat normaal 35 minuten zou moeten duren, 1,5 uur gedaan. Say hello to LA traffic.

Op de kamer hebben we onze koffers klaargemaakt voor morgen, zodat we ons daar niet meer mee bezig hoeven houden. We vliegen morgen terug om 18.10u vanuit LAX naar Düsseldorf. Ons vluchtnummer is AB7431 en landt om 13.55u. We hebben dus nog een halve dag de tijd om iets te doen, maar hoe en wat dat beslissen we morgen wel. Aan de ene kant is het jammer dat de reis waar we ons zo op verheugd hadden, erop zit. Aan de andere kant zijn we stiekem ook wel blij om naar huis te komen. We missen de eenvoud van Nederland, de beestjes, Liv en jullie. En mama, ik mis jouw eten!!

Nog even wat feiten op een rijtje:

- we hebben ongeveer 4500 kilometer gereden in 22 dagen. De langste reisdag was die van Kingman naar Los Angeles. Deze rit duurde bijna zes uur en was 500 kilometer.

- we zijn door vier staten gereden: Californië, Arizona, Nevada en Utah.

- we hebben vijf nationale parken bezocht: Zion, Yosemite, Grand Canyon, Bryce Canyon en Death Valley.

- de meeste kilometers liepen we op 11 augustus, namelijk 22,28 kilometer.

- Clint verloor niet alleen zijn iPhone, maar ook de selfiestick en zijn pet.

- Ik was jarig en ik ben ten huwelijk gevraagd.

- We maakten temperaturen mee tussen de 8 en 49 graden Celsius.

- We reden in een auto, voeren op een boot en een raft en vlogen in een helikopter.

Het was kortom een geweldige vakantie die we nooit zullen vergeten. Bedankt voor alle lieve en leuke reacties op onze blog!

Op het strand

1. Yvonne:
    25 augustus 2016
    Het was weer leuk met jullie op reis te zijn , ik zal al die mooie verhalen en foto's gaan missen , nou wens ik jullie een goeie thuis reis .Yvonne
  2. Edith:
    25 augustus 2016
    En wij genoten van jullie geweldige reisverslagen. Fantastisch! Jammer dat het voorbij is. Een goede vlucht terug en uiteraard weer welkom in ons kleine landje waar het overigens tropisch warm is!! Groetjes
  3. Edith:
  4. Karin:
    25 augustus 2016
    Geweldige reis en geweldig reisverslag. Wat hebben jullie veel gedaan en gezien. Fijn dat wij mochten meekijken. Ik wens jullie een hele goede vlucht en zie jullie snel!
    Xx
  5. Willy:
    Behouden thuiskomst.
    Opa
  6. Esther:
    25 augustus 2016
    Het was heerlijk om mee te lezen! Wat hebben jullie een mooie reis gemaakt. Genieten, en van de herinneringen blijf je genieten. Een hele goede terugreis alvast!
  7. Lee-Ann:
    25 augustus 2016
    In één woord fantastisch! Een goede en veilige reis terug!
  8. Roger:
    Veilige reis terug!
  9. Oma:
    25 augustus 2016
    Ik heb genoten van jullie reisverslag en de foto's Veilige vlucht en de temperatuurs verschil zal niet zoveel doen het is hier 34 graden
  10. Anita en Lei:
    25 augustus 2016
    Hallo jullie twee,ik vond het heel mooi om alle belevenissen van jullie mee te mogen lezen. En al die mooie foto''s wat jullie hebben.
    Nu komen jullie weer huiswaarts ,en ja hier is het lekker warm dus de zomerkleren kunnen jullie aan houden.
    Ik wens jullie een hele goeie vlucht ...en tot ziens xxx Mams en Lei
  11. Claire:
    25 augustus 2016
    Ik vond het erg leuk om jullie reisverhalen te lezen. Klinkt als een geweldige reis!!
    Ik wens jullie een goede terugreis en geniet van jullie thuiskomst! X
  12. Aggie en Kees:
    25 augustus 2016
    Nog Ff veel plezier en prettige vlucht. See you in Düsseldorf.
  13. André Zlobinski:
    25 augustus 2016
    Geweldig. Wat lruk om zo jullie trip te mogen mee maken. Have fun for just one day and a safe trip home.
    Top
  14. Myrna:
    26 augustus 2016
    Dank je wel voor het mee mogen beleven van jullie vakantie. Kom veilig en heelhuids thuis. Happy landing.
  15. Paul & sabine:
    28 augustus 2016
    Dikke kus van ons
  16. Barry:
    29 augustus 2016
    Ontzettend leuke reisverslagen en we hopen dat jullie genoten hebben!
    Complimenten.

Gr Barry